www.GazetaRycerska.pl
 Kwiecień 27 2024 10:40:29
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
MyViMu.com
Pokaż swoją kolekcję w MyViMu.com
Nawigacja
Główna
  Strona główna
  Artykuły
  Galeria
  Galeria Użytkowników
  Forum
  Księgarnia Rycerska
  Linki
  Kontakt

Archiwum Gazety
  Wszystkie numery

Chwarszczany
  Projekt Chwarszczany

Użytkowników Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych: 3,879
Najnowszy Użytkownik: Drengr
Zobacz Temat
www.GazetaRycerska.pl | FORUM OGÓLNE | Ubiór
Autor Ocena stroju
Mathew
Użytkownik

Avatar Użytkownika
Dodane dnia 22/02/2013 21:28
Witam.
Prosiłbym forumowiczów o ocenę mojego stroju. Zaznaczam, że jestem początkujący oraz to iż posiadam jedynie samą wiedzą teoretyczną. Dla tego zakładam taki wątek.

Mam zamiar odtwarzać średniozamożnego mieszczanina z okresu końca XIV - początku XV wieku, pochodzącego z europy środkowo-wschodniej. Będącego jednocześnie łucznikiem pod rozkazami pana.

Po przeczytaniu wielu tematów i mętliku od zasobu informacji doszedłem do wniosku iż na ubiór będą składać się następujące rzeczy: Koszula, Spodnie łączone, Dublet, Jopula, Kaptur, Rękawice, Wysokie buty, Pas, Torebka, Karwasze.

Natomiast strój w którym mógłbym brać udział w inscenizacji będzie poszerzony o: Łebkę Angielską, Czepiec, Pikowany czepek, Przeszywanicę, Pikowane nogi, Krótką kolczugę, Tabard, Miecz oraz Puklerz.

Teraz oceńcie i doradźcie jeśli popełniłem błąd.

Bym zapomniał, przeczytałem regulamin Bitwy pod Grunwaldem z 2012 roku i o łucznikach jest wzmianka iż winni posiadać miękkie stroje. Nie jestem pewien co składa się na kompletny miękki strój, w którym mógłbym być wpuszczony na teren bitwy ponieważ dopiero zaczynam i poznaje nowe rzeczy. Jeśli będzie ktoś wyrozumiały to prosił bym także o wyjaśnienie tego pojęcia.

Edytowane przez Mathew dnia 23/02/2013 17:39
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Ocena stroju
knight2302
Użytkownik

Avatar Użytkownika
Dodane dnia 23/02/2013 21:40